Waarom linkbuilding uitbesteden? Wel Linkbuilding is een van de belangrijkste onderdelen van SEO. Relevante backlinks en backlinks met een hoge autoriteit zijn belangrijk, maar ze krijgen kan een van de moeilijkere onderdelen van SEO-campagnes zijn.
Dit is waar of u nu een klein bedrijf bent, een solo freelancer of een marketing bureau dat deze dienst levert aan uw klanten.
Waarom linkbuilding uitbesteden
Omdat het hebben van een solide linkbuilding strategie op zijn plaats echt tijdrovend kan zijn. Wij leren je hoe je tijd kunt besparen door het zelf te proberen, hoe je je kansen op succes kunt vergroten (door te leunen op onze ervaring en expertise) en krijg je een aantal bruikbare tips voor het uitbesteden van je eigen linkbuildingcampagnes.
Iedereen denk wel eens linkbuilding kan ik wel zelf … Ok, probeer het maar eens, je zal snel merken dat het niet zo eenvoudig is om zelf aan goede, sterke, relevante backlinks te geraken. Dus om te antwoorden op de vraag moet je linkbuilding uitbesteden? Eigelijk wel want backlinks bouwen naar je website moet op de juiste manier gebeuren. En geloof me het is het gewoon effectiever om linkbuilding uit te besteden want het link building proces neemt veel tijd in beslag.
Om hoger in de SERPs te komen, moet je:
- de juiste balans vinden tussen kwaliteit en kwantiteit van links (die een echte impact zullen hebben op organisch verkeer)
- de relevantie van de links afstemmen op de niche van je site
- spammy links vermijden
- zorg voor contextuele links op gezaghebbende sites
- zorg ervoor dat uw domein autoriteit beweegt in de goede richting (pssst, gebruik deze gratis DA checker tool)
- idealiter krijgen een aantal mooie verwijzend verkeer op je weg ook.
- Oef, dat is veel om over na te denken, of u nu een bedrijfseigenaar, blogger of zelfs voor SEO-bureaus bent.
- Dat is waarom velen het nodig vinden om link building uit te besteden aan bedrijven die erin gespecialiseerd zijn.
Waarom linkbuilding uitbesteden? Het bespaart je de tijd om het zelf uit te proberen, en het geeft je meer kans op succes door te leunen op bestaande ervaring en expertise.
Contacteer ons
Waarom linkbuilding uitbesteden? Het bespaart je veel, veel tijd. Contacteer ons voor meer info +32 495/21 45 83 of mail: info@seobureau.be
Wij bieden linkbuilding aan betaalbare prijzen.
Moet je linkbuilding uitbesteden? En is het mogelijk om echt high authority links te krijgen die je domein autoriteit verbeteren door dit te doen?
Ja, en ja. Het uitbesteden van je linkbuilding is om vele redenen een goed idee.
Laten we eens duiken in die redenen en hoe je kunt beginnen met het uitbesteden van je linkbuilding om de resultaten te versnellen, consistentie, en je organische verkeer te schalen.
Uitbesteden betekent een snellere tijd tot resultaten
Ik doe al een 10 jaar aan SEO linkbuilding. Toen ik voor het eerst begon gingen we links ruilen en links plaatsen op startpagina’s maar dit werkt echt niet meer. Linkbuilding moet nu op een volledige andere manier gebeuren. Je moet links krijgen in de content van websites, die content moet relevant zijn aan jou diensten of producten. De sites waar jou links op komen te staan moeten een hoge DA, PA en DR waarden hebben want Google vind dit belangrijk. De websites waar je links staan moeten ok snel laden, anders geraken ze niet in Google. Als de websites met jou backlinks niet in Google geraken, ja dan heb je ook geen effect.
Vergeet Ahrefs, Moz, Semrush … Allemaal prachtige tools die backlinks weergeven, het is belangrijkste is dat de websites met jou backlinks geïndexeerd geraken in Google.
Het uitbesteden van uw backlink strategie en acquisitie betekent een snellere tijd tot resultaten. Omdat het uitzoeken van linkbuilding vanaf nul geen snel proces is. In feite, het is precies het tegenovergestelde. Mensen krijgen gemiddeld 121 e-mails per dag op het werk. En websites met een hoge autoriteit krijgen dagelijks honderden e-mails over linkbuilding. Het is een meme op dit punt over hoeveel koude outreach wordt gedaan voor links.
Je kunt niet zomaar “e-mails sturen” en links krijgen.
Geloof je me niet? Stuur een e-mail naar HubSpot en vraag hen om een link. Kom over een paar dagen terug en mail mij (info@seobureau.be). Laat me weten hoe het ging 🙂
Wanneer u een link building bureau inhuurt, zoals wij hier bij uSERP, krijgt u bijna onmiddellijke tijd tot resultaten.
Link building is alles over het opbouwen van relaties op een voldoende grote schaal om positieve verandering te creëren voor verwijzend verkeer, organisch verkeer, en rankings.
3-4 relevante websites is niet genoeg. 300-400 en groeiend met 30-40 per maand wel.
Uitbesteden betekent dat je de jaren van brutaal malen overslaat om een proces te vinden dat werkt, schaalbaar en kosteneffectief is, en een tastbare ROI oplevert.
Linkbuilding uitbesteden is goedkoper
Wilt u uw linkbuilding inspanningen in huis houden en toch een snelle tijd tot resultaten krijgen? Dan moet je een veteraan link builder inhuren met 5+ jaar opgebouwde relaties. Iemand anders is een verspilling van tijd.
En die mensen? Die kosten een aardige duit. Minstens 74.000 dollar per jaar:
Uitbesteden van uw link building diensten is bijna altijd goedkoper dan het doen van link building taken in-house.
Ik weet dit omdat ik heb de nummers ontelbare keren. Laat me het uit te breken voor je.
Om echt goede links te verkrijgen die de moeite waard zijn om tijd aan te besteden, zoals links van websites met echte autoriteit, echt verkeer, en die je bij naam kent (zoals HubSpot, Blogspot, , Shopify, enz.), heb je goede inhoud nodig.
Je moet ze waardevolle stukjes inhoud geven die ze zelf niet kunnen produceren.
En als je hen probeert te benaderen met de vraag om een link in te voegen in bestaande inhoud, zullen ze je ofwel negeren als ze zich aardig voelen, of je vertellen dat je kunt oprotten als ze dat niet zijn.
Je hebt ook een enorme lijst van potentiële sites nodig waar je aan kunt bijdragen. Omdat deze sites dagelijks worden overspoeld met honderden e-mails waarin om links en gastberichten wordt gevraagd.
De markt is verzadigd, overvol, en ronduit moe van crappy outreach e-mails. Het is een spel van nummers op dit punt. U moet schaal om te winnen in link building.
U kunt het zich niet veroorloven, letterlijk, om een maand te besteden aan het verwerven van een link, terwijl uw concurrent is uitbesteden en het verkrijgen van 15 DR70 + links. U zult niet winnen.
Als je denkt dat je gewoon een paar e-mails te sturen en krijg top-tier links, denk opnieuw. Iedereen strijdt om dezelfde aandacht, met hetzelfde aanbod. Elke. Verdomde. Dag.
Dat betekent dat je meer tijd per pitch moet besteden. Meer tijd om een onderwerp te maken dat hun tijd waard is, niet XX tips over marketing of wat onzin die niemand leest. En tijd = geld.
Dat betekent waarschijnlijk een dure SEO tool om concurrentie-onderzoek te doen naar onderwerpen die de moeite waard zijn en die je doelwebsite nog niet behandelt:
Voordelen van het uitbesteden van linkbuilding (& wanneer u dat zou moeten doen)
Het belangrijkste voordeel van het uitbesteden van linkbuilding is het vrijmaken van tijd.
Weinig bedrijven of zelfs bureaus hebben de tijd om het soort links te bouwen dat nodig is om succesvol te zijn. Vooral als u een link building specialist of team moet inhuren om het in-house te laten doen.
Het is gebruikelijk voor elk bedrijf om bepaalde taken uit te besteden die noodzakelijk zijn, maar buiten hun hoofdgebied vallen.
Hier zijn enkele van de belangrijkste voordelen van het inhuren van een link building bedrijf:
Bespaart tijd – u kunt zich concentreren op doen waar u goed in bent en uw bedrijf uitbreiden.
Bespaart geld – de kosten om uit te besteden komen waarschijnlijk goedkoper uit dan het geld uit te geven aan salarissen, software en link building tools om het zelf te beheren.
Bespaart zorgen – u hoeft niet te stressen over het succes of de details van een link building campagne.
Ontdek nieuwe backlinks 🔗
Geef ons enkele URL’s van concurrenten en wij analyseren de backlink-profielen van elk om te zoeken naar overlappingen. Dan zullen we het samenvoegen in een bruikbaar backlink gap analyse rapport.
NU LINKEN VINDEN
Dus wanneer zou u moeten overwegen de taak uit te besteden aan een linkbuilding bedrijf?
Het zal niet noodzakelijk haalbaar zijn voor iedereen, en niet op elk moment.
Hier zijn een paar punten om in gedachten te houden bij het bepalen wanneer je je linkbuilding moet uitbesteden:
Doe het wanneer je niet de tijd of de middelen hebt om het intern te doen
Doe het wanneer je niemand in je team hebt met ervaring in digitale marketing
Doe het wanneer u uw linkbuildinginspanningen echt wilt uitbreiden
Doe het wanneer u zelf al andere linkbuilding methodes heeft geprobeerd (en niet veel succes heeft gehad)
Aan de andere kant van die medaille, moet je het NIET doen als je er geen geld voor hebt of geen tijd om echt onderzoek te doen naar een goed bedrijf. Je hebt het misschien ook niet per se nodig, of het is misschien niet het juiste moment voor een bepaalde site.
Tips om linkbuilding uit te besteden
Als je (na het lezen van de voordelen) hebt besloten om serieus te kijken naar het inhuren van een extern bedrijf, zijn hier wat tips om te beginnen.
1. Doe wat onderzoek
Wanneer je een bureau inhuurt, wil je er zeker van zijn dat je het beste bedrijf krijgt voor jouw vereisten en het soort link metrics dat je wilt. U wilt ook zeker weten dat u waar voor uw geld krijgt.
Specifiek, je wilt een partner die alles begrijpt over SEO, link building, en hoe de twee invloed op elkaar.
Het einddoel van het inhuren van een link building agentschap is tweeledig:
om taken van uw bord te nemen en uw tijd vrij te maken
om uw backlink profiel, keyword rankings, en organisch verkeer te verbeteren.
U wilt de beste optie voor uw bedrijf en de resultaten die u wilt kiezen. Overweeg te kijken naar het volgende:
Case studies – krijg gegevens over hoe hun diensten geholpen verleden klanten (vooral in uw branche indien mogelijk).
Getuigenissen – kijk voor beoordelingen en getuigenissen van vroegere klanten en wat ze zeggen over het agentschap, goed en slecht.
Kosten & plannen – kijk hoeveel hun diensten kosten en hoe flexibel hun plannen zijn.
Wat u niet kunt vinden op hun website, moet u hen rechtstreeks vragen in uw eerste communicatierondes. Er is geen echte reden voor hen om die informatie niet te hebben, dus het is een rode vlag als ze dat niet hebben.
2. Begrijp de kosten (aka weet hoeveel u *zou moeten* betalen)
Als het gaat om het uitbesteden van je linkbuilding: je krijgt waar je voor betaalt.
Misschien wilt u geld besparen door een goedkoper bureau of servicepakket in te huren, of zoekt u online naar een freelancer.
Maar link building is moeilijk en ingewikkeld. Genoeg zodat u absoluut niet het risico moet lopen uw geld te verspillen.
Als u het juiste agentschap die weten hun spullen en is zeer efficiënt met hun service, kunt u bespaart zowel tijd en geld.
Immers, gaan de goedkope route die krijgt u een middelmatige enkele link en een aantal lage-kwaliteit blog reacties is een verspilling van geld. Je zou net zo goed niet de moeite genomen.
Bedenk hoeveel het zou kosten om een toegewijde SEO of link building professional in huis te nemen. Het regelmatig uitvoeren van een gastplaatsingscampagne en het produceren van inhoud van hoge kwaliteit als onderdeel daarvan kan duur zijn.
Vermenigvuldig dat met de tijd die u nodig zou hebben om ze in te huren voor een volledige campagne. U kijkt naar minstens $1,000+ per maand, maar dat zou voor één minder ervaren werknemer zijn.
Ondertussen kunt u servicepakketten vinden voor linkbuilding van een agentschap dat hetzelfde kost, of zelfs een beetje minder. Ze zouden ook komen met een volledig team van deskundige link builders en SEO-professionals, niet slechts een persoon.
Vermijd Black Hat SEO
Het laatste wat u wilt is een bureau kiezen dat de maan belooft en levert door gebruik te maken van duistere tactieken.
Wanneer ze links voor uw bedrijf bouwen, handelen ze in uw naam in de ogen van Google. Dus als ze betrapt worden op het gebruik van Black Hat SEO-tactieken, is uw bedrijf degene die bestraft zal worden.
Het is het gewoon niet waard.
Als u niet zeker weet welke methoden u moet vermijden, doe dan wat onderzoek naar black hat tactieken en rode vlaggen om naar te zoeken bij het onderzoeken van een bureau.
Ze zullen proberen om het te verbergen onder gerenommeerde klinkende termen, als ze het al vermelden. Vraag naar voorbeelden van hun werk en controleer altijd hun recensies en getuigenissen van vorige klanten.
Als het op Google aankomt, is het kopen van backlinks in het beste geval een duister onderwerp. Dus houd het white hat om aan de veilige kant te zijn.
4. Pas op voor te hoge beloftes
In de wereld van SEO (en in het bijzonder het bouwen van links), is het bijna onmogelijk om op een betrouwbare manier grootschalige garanties te maken en na te komen.
Als een bureau vertelt u dat hun link building service is gegarandeerd om uw website gerangschikt # 1, neem dat als een rode vlag. Een grote rode vlag.
Terwijl link building nog steeds een belangrijke factor is in het ranking algoritme van elke zoekmachine, zijn er verschillende anderen ook. Links op zichzelf zullen een merkbare impact hebben, maar er is veel meer dat zal gaan in uw website ranking op # 1.
Een goed bureau zal u een eerlijke en specifieke set van beloften, tijdlijnen, en de uiteindelijke resultaten van hun werk geven.
Ze moeten u een idee geven van hoeveel links ze zullen bouwen, in welke tijdspanne, op welke websites, met welke ankertekst, enzovoort.
5. Begrijp het proces
Het is ook goed om de algemene logistiek te kennen rond hoe link building campagnes werken, zoals het verschil tussen organische en lokale link building.
Dat begrip zal zijn vruchten afwerpen als het gaat om het kiezen van een betrouwbaar en kwalitatief bureau.
Wanneer u vragen stelt of kijken naar hun diensten, moeten ze praten over elke noodzakelijke stap in het proces.
Tegelijkertijd zal het u ook helpen beter te begrijpen wat er zal worden betrokken, zelfs wanneer u kiest voor een goed bureau. U weet hoeveel tijd en middelen ermee gemoeid zijn, en wat de mogelijke impact van hun werk zal zijn.
6. Stel duidelijke verwachtingen (aan beide kanten)
Verwachtingen zijn een tweerichtingsverkeer als het gaat om de relatie tussen een agentschap en hun klant.
Er zijn bepaalde dingen die duidelijk moeten zijn tussen beide partijen voor wat betreft hoe alles zal werken. Dat omvat:
Wat uw doelen zijn en wat je verwacht dat ze te bereiken
Hoe jullie met elkaar zullen communiceren en hoe vaak
Hoe zij verslag zullen uitbrengen over hun vorderingen en successen
Hoe vaak zij u updates en rapporten zullen sturen
Wat hun tijdschema’s zullen zijn
Wat voor u belangrijk is met betrekking tot hun werk voor u, moet u duidelijk van hen begrepen hebben. Zorg ervoor dat je vragen stelt met duidelijke antwoorden voordat je een contract tekent.
Sidenote: Het vinden van een uitbesteed marketingbureau
Afgezien van alles wat hierboven is opgesomd, zijn er nog een paar andere punten die u in gedachten moet houden om u te helpen het juiste bureau te kiezen:
Vraag naar voorbeelden van eerder werk
Leer over hun workflow en vraag naar flexibiliteit
Bespreek het budget en kijk uit naar verborgen kosten
Vermijd lange termijn contracten en zoek naar een maand-tot-maand programma
Loop weg van iedereen die “goedkope links” aanbiedt
Samenvatting
Takeaways voor het uitbesteden van linkbuilding:
Doe wat onderzoek
Begrijp de kosten (aka weet hoeveel u *moet* betalen)
Vermijd Black Hat SEO
Pas op voor te hoge beloftes
Begrijp het proces
Stel duidelijke verwachtingen (aan beide kanten)
Met dit advies in het achterhoofd, zou u uitgerust moeten zijn om meer diepgaand onderzoek te beginnen naar het uitbesteden van uw linkbuilding. U zult in staat zijn om te zoeken naar een agentschap dat een kostenmodel, service link plan, en workflow heeft die aansluit bij uw behoeften.
Het kiezen van het juiste agentschap moet geen snelle beslissing zijn.
U moet kijken naar verschillende opties, en een paar in meer diepte, voordat u een contract ondertekenen met iemand. Het is een grote en belangrijke investering, en niet een beslissing die u licht moet opvatten.