Linkbuilding websites gezocht? De meeste bedrijven proberen zelf met linkbuilding te beginnen maar als snel merken ze dat het niet eenvoudig is om aan backlinks te geraken. Het grote probleem is uiteraard het vinden van relevante linkbuilding websites. Daarom is linkbuilding uitbesteden de juiste oplossing, wij ontwerpen zelf relevante linkbuilding websites voor onze klanten.
linkbuilding websites met een hoge DA en DR waarde
Link building is de praktijk van het verwerven van links naar uw website vanaf andere websites. In SEO, worden deze links backlinks genoemd. Het verkrijgen van backlinks van websites van hoge kwaliteit kan uw site autoriteit geven, en u helpen hoger te scoren in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs).
Volgens Google is een belangrijk onderdeel van het bepalen welke pagina’s relevant en betrouwbaar zijn, “begrijpen of andere prominente websites naar de inhoud linken of verwijzen”. Daarom is het belangrijk om linkbuilding te overwegen bij het opbouwen van een SEO-strategie.
Contacteer ons
Waarom linkbuilding uitbesteden? Het bespaart je veel, veel tijd. Contacteer ons voor meer info +32 495/21 45 83 of mail: info@seobureau.be
Wij ontwikkelen zelf Linkbuilding websites waar de backlinks van onze klanten worden geplaatst. Kies zoals veel bedrijven voor linkbuilding aan betaalbare prijzen.
Waarom is linkbuilding belangrijk?
Stel dat u een geweldig stuk inhoud hebt, maar uw website is vrij nieuw en heeft nog niet veel autoriteit verdiend. Het verkrijgen van links van andere betrouwbare websites is een geweldige manier om Google te helpen uw site als meer gezaghebbend te zien.
Backlinks van linkbuilding websites zijn in wezen vertrouwenwekkende stemmen voor uw site.
En omdat pagina’s met meer backlinks vaak hoger scoren, is het essentieel om:
Inhoud van hoge kwaliteit te maken die het waard is om naar te linken, en
Gebruik link building strategieën om meer backlinks te krijgen
Aangezien link building inspanning kost, zal het proces van link building eerder vroeger dan later starten u een groter voordeel geven ten opzichte van concurrenten en op lange termijn grote voordelen opleveren voor uw website.
Drie soorten links
Bij het plannen van uw linkbuilding strategie, is het belangrijk om de verschillende soorten links te kennen.
De belangrijkste soorten links om te kennen staan hieronder.
1. Nofollow vs. Dofollow
Nofollow-links worden meestal gebruikt wanneer u een link naar een andere website wilt plaatsen, maar Google niet wilt vertellen dat die site moet worden gecrawld. Om een link als nofollow-link aan te wijzen, moet je het attribuut rel=”nofollow” toevoegen aan de code van de link. Nofollow-links laten Google weten dat de link geen PageRank mag doorgeven.
De nofollow-link is om twee redenen nuttig:
Wanneer je naar een site moet linken maar deze niet wilt onderschrijven
Wanneer de link winstgevend is. Google introduceerde rel=”sponsored” (en rel=”ugc”) als een extra type backlink attribuut, en geeft de voorkeur aan het gebruik van rel=”sponsored” voor betaalde of winstgevende links (zoals betaalde advertenties, banner advertenties, affiliate links, gesponsorde inhoud) in plaats van rel=”nofollow”
Houd in gedachten dat nofollow-links niet direct autoriteit doorgeven. Ze kunnen u echter wel merkbekendheid en verwijzend verkeer opleveren.
Follow-links op linkbuilding websites daarentegen zijn gewone links met attributen die Google informeren dat de link PageRank moet doorgeven.
U zou een follow link gebruiken als u dat zou willen:
Autoriteit doorgeeft aan een vertrouwde website
De bots van zoekmachines helpen te begrijpen waar de inhoud over gaat
In het kort: Follow links geven aan Google het signaal om een website te crawlen, terwijl nofollow links dat niet doen. PageRank is de metriek die Google helpt te controleren of een link een andere website punten geeft of niet.
2. Links van gebruikers
Gebruik maken van door gebruikers gegenereerde links als een tactiek voor linkbuilding is niet de ideale route wanneer u op zoek bent naar een betere SEO-strategie. In het verleden heeft Google degenen bestraft die door gebruikers gegenereerde links probeerden te gebruiken.
Door gebruikers gegenereerde links worden soms door u gemaakt met de bedoeling om uw eigen werk te promoten. Ze zijn over het algemeen ook van mindere kwaliteit dan andere linkbuilding methoden die Google prefereert.
Enkele voorbeelden van links van gebruikers zijn:
Ongemodereerde blogcommentaren
Ingesloten infographics en widgets
Profielpagina’s van gebruikers
Persberichten of handtekeningen onder gastberichten met sterk geoptimaliseerde anchor-tekst
Advertenties
Links van deze bronnen zullen je site geen kwaad doen, maar het is over het algemeen geen goed idee om tijd te besteden aan deze strategie omdat dit soort links waarschijnlijk geen autoriteit zal doorgeven.
3. Natuurlijke links van andere blogs of sites
Natuurlijke links ontstaan meer organisch van lezers die ongevraagd op uw website terechtkomen met een link op hun blog of website. Met dit linktype vraagt u andere webmasters of gebruikers niet om u een backlink te geven.
De meeste natuurlijke links staan niet in gesponsorde of betaalde inhoud op linkbuilding websites en zijn ook zonder trackingparameters. Ze worden meestal toegevoegd aan de inhoud van een andere blogger of webmaster met de bedoeling om waarde te bieden aan hun lezers. Dit betekent dat je meer kans hebt om natuurlijke links te zien in video’s, blog posts, afbeeldingen en andere product listings op iemands website.
Het hebben van een natuurlijke link terug naar uw website wordt in ieder geval beschouwd als een “goede link” en is genoemd als een van de veiligste link building technieken. Natuurlijke links zijn ook een van de beste en meest efficiënte manieren om uw blog of uw website te promoten.
Wij hebben zelf meer dan 5000 linkbuilding websites waar we blogs kunnen plaatsen.
Leer de basisprincipes van kwalitatieve linkbuilding voor SEO
Linkbuilding , simpel gezegd, is het proces om andere websites terug te laten linken naar jouw website. Alle marketeers en bedrijfseigenaren zouden geïnteresseerd moeten zijn in het bouwen van links om verwijzingsverkeer te stimuleren en de autoriteit van hun site te vergroten.
Waarom links bouwen? De algoritmen van Google zijn complex en voortdurend in ontwikkeling, maar backlinks blijven een belangrijke factor in hoe elke zoekmachine bepaalt welke sites op welke zoekwoorden ranken. Het bouwen van links is een van de vele tactieken die worden gebruikt bij zoekmachineoptimalisatie ( SEO ), omdat links een signaal zijn voor Google dat uw site een kwaliteitsbron is die het waard is om te worden vermeld. Daarom hebben sites met meer backlinks de neiging om hogere rankings te verdienen.
Er is echter een goede en een verkeerde manier om links naar uw site op te bouwen. Als u de levensvatbaarheid van uw site en bedrijf op de lange termijn belangrijk vindt, moet u zich alleen bezighouden met natuurlijke linkbuilding, dat wil zeggen het proces van het verdienen van links in plaats van ze te kopen of anderszins te bereiken door middel van manipulatieve tactieken (ook wel bekend als black-hat SEO , een praktijk die ervoor kan zorgen dat uw site in wezen verbannen wordt uit de zoekresultaten).
Dat gezegd hebbende, natuurlijke, organische linkbuilding is een moeilijk, tijdrovend proces. Niet alle links zijn gelijk gemaakt: een link van een gezaghebbende website zoals de Wall Street Journal zal een grotere impact hebben op uw ranking op de SERP dan een link van een kleine of nieuw gebouwde website, maar hoogwaardige links zijn moeilijker te vinden .
Onthoud dat linkbuilding absoluut noodzakelijk is om hoge organische zoekresultaten te bereiken .
Waarom linkbuilding belangrijk is voor SEO
Linkbuilding is belangrijk omdat het een belangrijke factor is in hoe Google webpagina’s rangschikt. Google merkt op dat:
“Over het algemeen kunnen webmasters de positie van hun sites verbeteren door het aantal hoogwaardige sites die naar hun pagina’s linken te vergroten.”
Stel je voor dat we een site hebben die reclame maakt voor windturbineapparatuur die we verkopen. We concurreren met een andere fabrikant van windturbineapparatuur. Een van de rangschikkingsfactoren waar Google naar zal kijken bij het bepalen hoe onze respectieve pagina’s worden gerangschikt, is de populariteit van links.
Strategieën voor linkbuilding
Hoewel het bovenstaande voorbeeld een algemeen visueel begrip geeft van waarom linkbuilding belangrijk is, is het erg basaal. Het laat belangrijke factoren weg, zoals:
Het vertrouwen en de autoriteit van de linkende pagina’s.
De SEO en content optimalisatie van de respectievelijke sites.
De ankertekst van de inkomende links.
Lees deze bronnen voor een meer diepgaande uitleg over hoe PageRank wordt berekend:
De originele Google PageRank-paper
Een diepgaande bespreking van de formule achter PageRank
De Wikipedia-pagina over dit onderwerp
Het belangrijkste concept om te begrijpen is dat, zoals Google zegt, de kans groter is dat uw inhoud hoger scoort voor zoekwoorden die u target als u externe websites kunt laten linken naar uw pagina’s .
Eenvoudige strategieën voor het bouwen van links: hoe u andere sites naar u kunt laten linken?
Er zijn een aantal strategieën voor linkbuilding die worden gebruikt om externe websites naar die van u te laten linken:
Contentcreatie en -promotie – Creëer boeiende, unieke inhoud van hoge kwaliteit waarnaar mensen natuurlijk willen verwijzen en linken, en vertel mensen erover. U moet het woord verspreiden voordat u kunt verwachten dat iemand uw inhoud vindt en ernaar linkt!
Recensies en vermeldingen – Zet uw product, dienst of site onder de aandacht van influencers in uw branche, zoals populaire bloggers of mensen met veel volgers op sociale media.
Links van vrienden en partners – Vraag mensen die je kent en mensen met wie je werkt om naar je site te linken. Onthoud dat relevantie ertoe doet; links van sites die zich in dezelfde algemene branche of niche bevinden als uw site, hebben meer waarde dan links van willekeurige, niet-gerelateerde sites.
Het kan even duren om veel links te bouwen, maar wees geduldig en onthoud dat snelkoppelingen zoals het kopen van links in strijd zijn met de richtlijnen van Google en verwoestend kunnen zijn voor uw SEO. Neem geen risico.
Bouw gratis links met interne linkbuilding
Er is een gemakkelijke, ondergewaardeerde manier om links te bouwen naar de pagina’s waarvoor u de positie van zoekmachines probeert te verbeteren . En het is een methode waar je volledige controle over hebt: Interne linkbuilding .
Bij een poging om een webpagina te laten ranken, zijn er een paar belangrijke factoren waarmee u rekening moet houden:
Ankertekst – Een van de belangrijkste dingen waarmee zoekmachines rekening houden bij het rangschikken van een pagina, is de daadwerkelijke tekst die een linkpagina gebruikt om over uw inhoud te praten. Dus als iemand naar onze linkbuilding websites linkt met de tekst “linkbuilding”, zal dat ons helpen om hoog te scoren voor die zoekwoordzin.
Kwaliteit van de linkpagina – Een andere factor waarmee rekening wordt gehouden, is de kwaliteit van de pagina die de link verzendt; zoekmachines laten links van betrouwbare pagina’s van hoge kwaliteit meer meetellen bij het verbeteren van de positie dan dubieuze pagina’s en sites.
Pagina waarop de link is gericht – Vaak, wanneer mensen over uw site praten, linken ze naar de startpagina. Dit maakt het moeilijk voor individuele pagina’s om een hoge ranking te behalen (omdat het zo moeilijk voor hen is om hun eigen link equity te genereren).
Dit zijn allemaal elementen waar we geen controle over hebben als we proberen andere sites naar ons te laten linken. We kunnen echter al deze elementen controleren door vanuit onze eigen inhoud naar onze eigen pagina’s te linken. Wij kunnen:
Bepaal welke ankertekst u wilt gebruiken.
Bepaal naar welke pagina u die ankertekst wilt verwijzen.
Zorg ervoor dat de kwaliteit en inhoud van de linkpagina hoog is (aangezien het onze pagina is!).
Het is belangrijk om externe links naar uw site op te bouwen, maar door meer van uw inspanningen te richten op de optimalisatie van deze interne links, kunt u hoogwaardige inkomende links bouwen met uitgebreide ankertekst naar de juiste pagina’s, wat u een ongeëvenaarde ranking-boost zal geven ( gratis!).
Hulpmiddelen en tips voor het bouwen van interne links
Dus hoe ga je om met het bouwen van deze geweldige interne links? Welnu, u kunt in een paar eenvoudige stappen een systeem opzetten om uw pagina’s met elkaar te verbinden:
Zoekwoordonderzoek voor linkbuilding – Ten eerste moet u een hulpprogramma voor trefwoordonderzoek gebruiken om tal van zoekwoorden aan u voor te stellen die zowel relevant als populair zijn . Wijs trefwoorden toe aan inhoud – Vervolgens moet u uw trefwoorden strategisch groeperen, waardoor een zoekvriendelijke informatie-architectuur ontstaat .
Linkpagina’s met behulp van gerichte ankertekst – De laatste stap is om uw zoekwoordonderzoek toe te passen op intelligente interlinking; u doet dit door naar inhoud te linken met behulp van de zoekwoorden die u heeft ontdekt. De uitvoering van het derde item staat centraal. U moet er zeker van zijn dat u naar de juiste pagina’s linkt met de juiste ankertekst. Hier zijn een paar snelle tips om dat effectief uit te voeren:
Wat is interne linkbuilding?
Zoals u kunt zien, is elke pagina gekoppeld aan meerdere trefwoorden. Door dit document beschikbaar te stellen aan al uw inhoudschrijvers, kunnen ze snel zien welke pagina’s op welke zoekwoorden zijn gericht; ze kunnen ook direct uw SEO-wireframe controleren om te zien welke zoekwoorden zijn getarget (met een simpele ctrl F!).
Meer hulp nodig met SEO? Wilt u sterke backlinks van relevante linkbuilding websites? Contacteer ons