Linkbuilding voorbeeld gezocht? Onze klanten krijgen maandelijks een overzicht met de backlinks die we plaatsen en een overzicht van de Google Ranking van de zoekwoorden die we ondersteunen. Wij ontwikkelen speciaal voor onze klanten relevante linkbuilding websites met een hoge DA en DR waarde en hierop plaatsen van de backlinks van de klant. Deze websites worden goed en snel geïndexeerd door Google.
Linkbuilding voorbeeld van websites
Een linkbuilding voorbeeld is bijvoorbeeld deze blog die web hebben geplaatst voor een klant: https://www.laminaat-prijzen.be/page/houten-lamellen-op-maat-of-standaard-maten. Een ander linkbuilding voorbeeld is bijvoorbeeld deze websites die we hebben gemaakt op maat voor een klant in de sector van auto verkoop:
https://www.bestelwagen-opkopers.be
https://www.bedrijfswagen-opkopers.be
https://www.schade-auto-verkopen.nl
Contacteer ons
Waarom linkbuilding uitbesteden? Het bespaart je veel, veel tijd. Contacteer ons voor meer info of een Linkbuilding voorbeeld op +32 495/21 45 83 of mail: info@seobureau.be
Wij bieden linkbuilding aan betaalbare prijzen.
Tips, tools en voorbeelden voor linkbuilding voor SEO en websiteverkeer
Linkbuilding kun je op veel manieren bedenken. Ik noem het graag vervelend, pijnlijk en een test van geduld.
Het is ook nodig om te concurreren. Kan uw bedrijf overleven zonder een nieuwe link in het komende jaar of zelfs vijf jaar? Zeker. Loopt uw merk leads, verkopen en verhoogde winstgevendheid mis? Waarschijnlijk. Linkbuilding gaat ook hand in hand met de zoekresultaten van uw website. Zoekmachines volgen externe links naar uw site. Elk van een vertrouwde bron versterkt de geloofwaardigheid van uw site.
Hoe weet je of de sites betrouwbaar zijn? Het komt allemaal neer op gezag. Verschillende tools vergroten websites en beoordelen ze. Moz geeft websites een domeinautoriteitscore tussen één en 100. Inkomende links zijn een sleutel tot die score. Seobureau.be is bijvoorbeeld 59, van deze website een link of blog krijgen is zeer goed! De domeinautoriteit van uw site is ook belangrijk. Hogere cijfers geven uw site een betere kans om de positie te verbeteren en laten een aantal andere bedrijven in de zoekrangschikkingsarena’s voorbijgaan.
Passieve versus actieve linkbuilding
U kunt als linkbuilding voorbeeld de “gemakkelijke” route volgen en uitzonderlijke inhoud creëren die uw website helpt om links aan te trekken, zelfs als u er niet om vraagt. Alle opmerkelijke video’s, onderzoeken, whitepapers, blogposts, interactieve tools (zoals rekenmachines) en infographics kunnen ook links aantrekken via direct verkeer, natuurlijke bezoekers van zoekmachines, push-ups op sociale media en meer. Je hoeft nooit een directe pitch te maken.
Maar in werkelijkheid vereist een succesvolle linkbuilding-strategie weloverwogen actie. Hier zijn enkele tips, hulpmiddelen en herinneringen om u te helpen het goud te delven dat bekend staat als externe links. Hoewel je misschien wat doodlopende wegen vindt, zul je ook enkele triomfantelijke ontdekkingen doen.
1. Gebruik tools voor linkbuilding
Als linkbuilding voorbeeld heeft ik deze tools voor het bouwen van linksn het zal je helpen bij het vinden, sorteren en beheren van potentiële linkbronnen, waaronder onderzoek naar influencers en concurrenten. Lees voor elke link meer over autoriteits- en vertrouwensscores die worden beïnvloed door het type, de kwaliteit en het aantal backlinks. U kunt zelfs ontdekken dat u geen prominente links toevoegt tussen de websites van uw bedrijf. Hier zijn enkele om te overwegen:
De beste linkbuilding voorbeeld tool is Semrush
Algemene backlinktool zijn :
- Ahrefs
- Bulk-URL-analyser
- Majestueus
- Moz PRO
- Ontolo
- Linkody
linkbuilding voorbeeld tip van onze redactie. Door concurrenten te onderzoeken, kun je allerlei mogelijke linkbronnen vinden. Ik noem ze “me-too”-links. Duik in de gegevens om directory’s, blogs, nieuwsbrieven, media en andere websites te vinden die mogelijk open staan om naar uw site te linken. Het is duidelijk dat veel linkmogelijkheden gebaseerd zijn op relaties die deze media hebben gecultiveerd. Maar je kunt meestal wel enkele juweeltjes vinden en dezelfde uitgevers bereiken.
Sommige tools, waaronder Ahrefs en Moz, hebben speciale functies om u onderzoekstijd te besparen. Met opties die als linkbuilding voorbeeld worden genoemd, kunt u uw website met die van anderen vergelijken om te zien welke links die sites hebben die de uwe niet heeft. Hier is een voorbeeld van Moz (FedEx heeft een backlink die DHL niet heeft):
Vind influencers en hun contactgegevens
Verschillende services kunnen je helpen relevante influencers te vinden en je outreach-inspanningen te ondersteunen. Hier zijn enkele van de meest populaire:
Jager
NinjaOutreach
GroepHoog
BuzzStream
Pitchbox
Zorg voor relaties met influencers
U kunt ook contact opnemen met mensen die voorstanders van uw inhoud kunnen worden. Maar hoe zit het met wat koestering van uw kant? Ja, het is een tactiek voor de lange termijn, maar het kan zijn vruchten afwerpen. Als u de invloedrijke mensen in uw branche ondersteunt , zullen ze waarschijnlijk naar uw inhoud linken. Begin met het promoten en becommentariëren van hun inhoud.
Koop websites en domeinen (maar wees voorzichtig)
U kunt backlinks erven Als u de juiste website (met inhoud) of domeinnaam aanschaft die vroeger aan inhoud gekoppeld was. Maar vergroot die backlinks voordat u de websites en/of domeinnamen naar de uwe verwijst. Zorg ervoor dat ze legitiem lijken (kijk naar de autoriteitsscores, het aantal links, enz.)
Wanneer u de verworven website omleidt naar de uwe, komt het volledige voordeel van de autoriteit van de doorgestuurde site mogelijk niet tot uiting. Google garandeert niets. Als de autoriteitsscore van uw oorspronkelijke site bijvoorbeeld 60 is en de score van de andere website 70, hoeft de oorspronkelijke site niet noodzakelijkerwijs naar 70 te springen.
Houd je rankings in de gaten. Ik heb gevallen gezien waarin de autoriteit van een website wekenlang niet verbetert, maar de positie snel verbetert, vooral wanneer de uitgever veel van de inhoud van de oude website toevoegt. Met andere woorden, Google weet dat u de inhoud een prachtig nieuw thuis hebt gegeven en begint uw site te eren wanneer u 301-omleidingen maakt die in feite zeggen: “Ja, ik ben nu de officiële eigenaar van de inhoud.”
Verspreid persberichten
Jaren geleden fronsten zoekmachines hun wenkbrauwen toen bedrijven nieuwsberichten laadden met backlinks. Maar dat betekent niet dat persberichten geen waarde hebben. Ze zijn nog steeds waardevol om bekendheid te geven aan uw laatste onderzoek of producten.
Een persdienst kan de no-follow-tag bevatten, wat betekent dat uw website niet profiteert van de autoriteit van de publicerende site. U krijgt echter nog steeds verkeer. En wie weet? Anderen kunnen het persbericht zien en rechtstreeks naar uw website linken.
Als u een product of dienst voor uw bedrijf koopt, prijs dan op de websites van de leveranciers als ze backlinks aanbieden aan klanten.
Maak gebruik van sociale media
Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar sommige bedrijven schieten tekort op sociale media omdat ze niet hard genoeg hun best doen. Op Twitter kun je goede content – of delen ervan – meerdere keren promoten. Het is niet overdreven, niet wanneer u de inhoud van andere uitgevers deelt en veel vaker met volgers in contact komt dan dat u de aandacht vestigt op uw inhoud. Tweet over je laatste video of onderzoek. Net als bij persberichten creëer je bewustzijn en kun je mogelijk een link verdienen.
Ontwikkel online tools, branchespecifieke bronnen. Ze kunnen variëren van Gardener’s Supply Company Soil Calculator tot Target , waarmee bezoekers meubels in hun huis kunnen zien:
Overweeg gastbloggen
Het werkt nog steeds als je iets origineels schrijft voor een online publicatie. Je kunt een link naar je website krijgen in het artikel en je bio. Bekijk CMI’s gastbloggen: een stapsgewijze handleiding
Identificeer leiders in uw bedrijf die naamsbekendheid hebben. U kunt allerlei soorten links krijgen wanneer ze worden vermeld als conferentiesprekers of worden vermeld als regelmatige bijdragers aan online tijdschriften en blogs. Maak een lijst van hun belangrijkste contacten en connecties om ervoor te zorgen dat zij ook op de hoogte zijn.
Onderzoek websites met domeinextensies
Door de jaren heen hebben marketeers gesuggereerd dat links op domeinen met edu-extensies extra waarde hebben. Misschien komt het door de deelnamevereisten (een .edu-domeinnaam is niet voor iedereen beschikbaar). Zelfs als zoekmachines ze niet anders bekijken, zijn ze vaak de moeite waard om te targeten vanwege hun leeftijd en autoriteit. Zoek naar individuele faculteits-, school- of programmapagina’s die verwijzen naar bedrijven en bronnen.
Word lid van bedrijfsgroepen
Of het nu een lokale kamer is of een nationale vereniging, u kunt links naar uw bedrijf krijgen.
Van kerken tot maatschappelijke organisaties, u heeft voldoende mogelijkheden om mensen en plaatsen te ondersteunen die naar uw website kunnen linken.
Ja, u wilt dat mensen de e-mail openen en op de links klikken. Maar als ze de inhoud leuk vinden, kunnen ze deze markeren en ernaar linken op hun websites.
Zoek naar algemene industrie- en niche-directories
Evalueer deze mappen door te kijken naar hun autoriteitsscore en te zien of ze concurrenten bevatten. Let op het aantal aanbiedingen. Fabrikanten kunnen bijvoorbeeld de IQS Directory van Industrial Quick Search overwegen. De populaire DMOZ-directory is onlangs gesloten, maar u kunt een statische versie gebruiken om potentiële backlinks te onderzoeken.
Voeg ego-aas toe
U kunt een of meer experts in uw inhoud vermelden en deze sociaal promoten. Zullen ze naar uw inhoud linken alleen omdat u hun inzichten citeerde? Kan zijn. Maar als u geen relatie heeft, linken ze mogelijk niet, zelfs niet als ze deze tegenkomen of als u rechtstreeks contact met hen opneemt.
Publiceer een vraag en antwoord
U kunt een interview regelen met een branchedeskundige en hun perspectieven op een belangrijk onderwerp opnemen. Misschien linkt de expert terug omdat je contact hebt gezocht, hun ideeën hebt gerespecteerd en de tijd hebt genomen om een stuk te ontwikkelen.
Ga op zoek naar verbroken links op websites en neem contact op met website-eigenaren en -beheerders om hen dit te laten weten. Bied uw inhoud aan als vervanging. Een eenvoudige (maar complete) gids voor Broken Link Building biedt talloze tips over deze tactiek.
Haal meer inkomende links uit bestaande bronnen
Welke sites linken naar uw site die mogelijk bereid zijn een link op een andere pagina op te nemen? Het kan nooit kwaad om meerdere links van één bron te hebben. U wilt gewoon geen zoekmachines “spelen” door een heleboel links van één website te krijgen. Met andere woorden, zoek geen backlink in hun voetteksten.
Vind product- en merkvermeldingen
Zoek naar uw producten en merk. Mogelijk vindt u websites die uw bedrijf vermelden en mogelijk open staan voor koppelingen naar uw website. Velen zullen dat niet, als een kwestie van beleid, maar sommigen wel.
Wees voorzichtig met zelf gemaakte links
Ik zeg niet dat zelfgemaakte of niet-redactionele links nutteloos zijn. Hun waarde kan beperkt zijn en ze kunnen als spam worden beschouwd (dwz blogcommentaren en forumprofielen). Je moet voorzichtig zijn en voorkomen dat je overboord gaat.
Gebruik diensten die journalisten aanspreken
Met HARO delen journalisten met welke verhalen ze bezig zijn. Experts uit de sector bieden aan om bronnen te zijn. Het is een manier om backlinks te verdienen wanneer verhalen worden gepubliceerd. Sommige deelnemende media hebben meer geloofwaardigheid dan andere. Een vergelijkbare website is JustReachOut .
Houd een open geest over “nofollow”-links
Lang geleden in 2005 introduceerde Google de “nofollow”-broncodetag om spam-tactieken tegen te gaan die sommige marketeers gebruikten voor het rangschikken van games (zoals het toevoegen van talloze backlink-links in forumopmerkingen).
De aanwezigheid van “nofollow” -tags vertelt Google om de bestemmingswebsite geen krediet te geven voor de link. Aangemoedigd door Google gebruiken uitgevers het HTML-kenmerk ‘nofollow’ met links naar sponsors en adverteerders. Ze weten dat het te gemakkelijk is om een betaalde link te beveiligen in plaats van er natuurlijk een te verdienen.
Maar in 2019 zorgde Google voor opschudding door te zeggen dat ‘nofollow’ slechts als een hint mag worden beschouwd en dat de link niet over het hoofd mag worden gezien. Welke “nofollow”-links ertoe doen en welke geen mysterie blijven. Elke “nofollow”-link kan een verkeersaanjager zijn – een profiel op sociale media of een link van uw logo die op een andere website met andere evenementsponsors wordt weergegeven. Nofollow vs. Follow-links: alles wat u moet weten en Google’s nieuwe behandeling van nofollow-links biedt aanvullende inzichten.
Ruim je inkomende links op
Een van de ergste dingen van SEO is dat uw site kan worden bestraft, zelfs als u geen schuld heeft. Helaas kunnen sommige onbetrouwbare, spamachtige, irrelevante websites die digitale ruimte verspillen, naar uw site linken, zelfs als u de link niet wilt.
U kunt afwijzingstools gebruiken met Google Search Console en Bing Webmaster Tools – en hopen op het beste. Kortom, u laat zoekmachines weten met welke websites u niet geassocieerd wilt worden. Er wordt ook van u verwacht dat u de websites smeekt om te stoppen met linken naar uw site (als ze willen luisteren). Vertrouw er gewoon op dat Google ermee instemt dat het vreselijke links zijn en gehoorzaamt uw verzoek om ze te negeren.
Uiteindelijk zal goede content links aantrekken. Maar de mate van uw zichtbaarheid hangt af van uw inspanningen op het gebied van linkbuilding. Wat is jouw ervaring? Welke benaderingen werken het beste voor uw bedrijf?
Wil je dus starten met linkbuilding vraag dan eerst een linkbuilding voorbeeld voor je toezegd.