Linkbuilding uitbesteden? En is het mogelijk om echt hoge autoriteit links te krijgen die uw domeinautoriteit hierdoor verbeteren? Ja, en ja. Het uitbesteden van uw linkbuilding is om vele redenen een goed idee.
Laten we eens kijken naar die redenen en hoe u kunt beginnen met het uitbesteden van uw linkbuilding om de resultaten en consistentie te versnellen en uw organische verkeer te schalen.
Waarom u linkbuilding moet uitbesteden
Het uitbesteden van uw backlinkstrategie en acquisitie betekent snellere resultaten. Omdat het helemaal opnieuw uitzoeken van linkbuilding geen snel proces is. In feite is het precies het tegenovergestelde.
Op het werk krijgen mensen gemiddeld 121 e-mails per dag . En websites met een hoge autoriteit ontvangen dagelijks honderden e-mails voor het bouwen van links. Het is op dit moment een meme over hoeveel koude outreach wordt gedaan voor links.
U kunt niet zomaar “e-mails verzenden” en links ontvangen. Geloof me niet? Ga naar een concurrent mailen en vraag hen om een link. Dat brengt trouwens niets op, je zal op een pagina staan met links waarschijnlijk tussen 100 andere en dit strafs Google gewoon af. Dit is niet de manier waarop linkbuilding moet gebeuren.
Wanneer u een linkbuildingbureau inhuurt zoals inkbuilder-nederland.be krijgt u bijna direct resultaat.
Bij Linkbuilding uitbesteden draait alles om het opbouwen van relaties op een schaal die groot genoeg is om een positieve verandering teweeg te brengen voor verwijzingsverkeer, organisch verkeer en rankings.
3-4 relevante websites is niet genoeg. 300-400 en groeien met 30-40 maandelijks is.
Linkbuilding uitbesteden betekent dat u de jaren van bruut slijpen overslaat om een proces te vinden dat werkt, schaalbaar is en kosteneffectief is en een tastbare ROI oplevert.
2. Linkbuilding uitbesteden is goedkoper
Wil je de inspanningen voor linkbuilding in huis houden en toch snel resultaat boeken? U moet een ervaren linkbuilder inhuren met meer dan 5 jaar aan relaties opgebouwd. Een ander is tijdverspilling.
En die mensen? Ze kosten een aardige cent. Minimaal € 70.000 per jaar :
Ik weet dit omdat ik de cijfers ontelbare keren heb uitgevoerd. Laat me het voor je opsplitsen.
Om echt goede links te krijgen die het waard zijn om tijd aan te besteden, zoals links van websites met echte autoriteit, echt verkeer, een hoge DA, PA en DR heb je goede inhoud nodig. Je moet ze waardevolle stukken inhoud presenteren die ze niet alleen kunnen produceren. En als je probeert contact met ze op te nemen met het verzoek om een link in te voegen in bestaande inhoud, zullen ze je ofwel negeren als ze zich goed voelen, of je zeggen dat je moet oprotten als dat niet zo is.
Je hebt ook een enorme lijst met potentiële sites nodig waaraan je kunt bijdragen. Omdat deze sites dagelijks worden overspoeld met honderden e-mails waarin om links en gastberichten wordt gevraagd. De markt is verzadigd, druk en ronduit moe van waardeloze -e-mails. Het is op dit moment een getallenspel. Je hebt schaal nodig om te winnen in linkbuilding.
U kunt het zich letterlijk niet veroorloven om een maand lang één link te kopen terwijl uw concurrent uitbesteedt en 15 DR70+-links krijgt. Je zult niet winnen. Als je denkt dat je maar een paar e-mails kunt verzenden en toplinks kunt krijgen, denk dan nog eens goed na. Iedereen strijdt om dezelfde aandacht, met hetzelfde aanbod. Elk. Verdomd. Dag.
Dit betekent dat u meer tijd per pitch moet besteden. Meer tijd om een onderwerp te maken dat hun tijd waard is, geen XX tips over marketing of een of andere onzin die niemand leest. En tijd = geld. Dat betekent waarschijnlijk een dure SEO-tool om concurrentieonderzoek uit te voeren om waardevolle onderwerpen te vinden die uw doelsite nog niet behandelt.
Linkbuilding tarieven per maand
Laten we het dus snel samenvatten. Je hebt nodig (en latere ervaring):
- Een dure linkbuilding tool zoals Ahrefs of Semrush , kost duizenden per jaar.
- Iemand die een lijst kan maken van 500+ potentiële websites per week (duurt lang), 500+ e-mails voor die sites kan vinden (met een andere tool die geld kost).
- 15-30 minuten per sitedoel besteden om een pitch te maken die ze zullen lezen en waarop ze zullen reageren (lees: meer tijd, oftewel geld)
- Zodra een site het accepteert (weinigen zullen dat doen als je nog geen relaties hebt), moet je iemand betalen om een lang stuk van 2000 woorden te schrijven.
- Wil je niet betalen? Welnu, uw fulltime linkbuilder zal dan 1-2 dagen moeten besteden aan het zelf schrijven van dit stuk, wat betekent dat er geen ander werk wordt gedaan aan al die andere doelen voor outreach.
- Oké, nu heb je een paar honderd dollar uitgegeven om iemand te betalen om het stuk te schrijven, of je laat je linkbouwer het doen aan wie je een ton per jaar betaalt, wat betekent dat dat stuk je meer dan een paar honderd dollar kost op basis van hun vergoeding .
- U verzendt die kwaliteitsinhoud naar de doelsite en u hoort twee weken niets, ook al heeft u een dozijn keer gevolgd (lees: meer tijd, oftewel geld uitgegeven). Ze hadden eindelijk tijd om het stuk te bewerken en te beoordelen. Ze sturen het naar je terug met tonnen veranderingen.
- Je moet het dan terugsturen naar je schrijver, die nog twee tot drie dagen nodig heeft om de bewerkingen uit te voeren (omdat elke echt gezaghebbende site de rotzooi uit je stuk zal redigeren)
- De site denkt eindelijk dat het goed genoeg is om te publiceren. Dus natuurlijk laten ze je nog een maand wachten totdat het live gaat (ja, dit zijn 99/100 sites).
- Je bent twee maanden diep in dit ene stukje inhoud. Het gaat live en ze hebben elke link van je verwijderd, behalve in de bio van de auteur (minder waardevol dan in-content) omdat het te zelfpromotie is. Ja, het is klote. En het gebeurt de hele tijd.
- Over drie maanden besluiten ze om de bedrijfsblog te herzien en ze halen je stuk voorgoed weg of herwerken de inhoud volledig en plaatsen een nieuwe auteur als naamregel. Ja, ze kunnen en zullen dit doen, omdat ze nu eigenaar zijn van de inhoud.
Heb je de foto al? Je hebt net maanden tijd en duizenden en duizenden dollars besteed aan het verkrijgen van een middelmatige byline-link die bijna altijd na een paar maanden wordt verwijderd.
Omgekeerd zal elk goed linkbuildingbureau diezelfde link binnen een paar dagen plaatsen omdat ze de benodigde relaties hebben opgebouwd om “de rij over te slaan” van mensen die strijden om aandacht.
En wanneer die link wordt verwijderd, zal een goed bureau het op hun dubbeltje vervangen voordat je zelfs maar door hebt dat het is verwijderd.
Het uitbesteden van uw linkbuilding verwijdert effectief alle risico’s, tijd en verzonken kosten die u zult ervaren voor gegarandeerde plaatsingsresultaten.
Het uitbesteden van je linkbuilding is uiteindelijk altijd goedkoper uit.
3. Outsourcing zorgt voor consistentie en voorspelbaarheid
Stel je voor: je hebt zojuist een interne linkbuilder ingehuurd om je volledig te concentreren op het bouwen van geweldige links (geen spamachtige links of gemakkelijke profielpaginalinks) naar je bedrijfssite.
Je hebt ze ook gekoppeld aan een virtuele assistent om e-mails te vinden, te schrapen en te ordenen voor outreach-doelen naar relevante websites.
En je hebt ze ook in contact gebracht met een schrijver die je betaalt om inhoudsstukken te schrijven die worden ingediend bij doelpublicaties om inkomende links te verwerven.
Geweldig, je hebt de droomconfiguratie en al je linkbuilding-taken onder één dak.
Het probleem? Er zal geen consistentie of voorspelbaarheid zijn.
Hoe moet ik dat weten? Ik bouw al een half decennium links in de meest competitieve ruimtes. En mijn bureau en team bouwen elke maand links voor talloze merken.
Sommige maanden zijn beter dan andere. Links worden verwijderd. U dient alleen stukken in om te zien dat al uw links er niet meer zijn. Dit betekent dat u geld verliest aan de helft van de stukken die u indient, waardoor de interne kosten van een enkele link worden verdubbeld.
Consistentie is de sleutel tot linkbuilding. Je kunt niet zomaar blogger-outreach doen, 2 autoriteitsbacklinks van goede sites binnenhalen en dan je voeten op het bureau leggen en het een maand noemen.
En wanneer u al deze mensen rechtstreeks betaalt voor de resultaten, begint u te beseffen dat niets gegarandeerd is als u het intern doet. Alleen omdat je iemand hebt betaald om “links te bouwen”, wil nog niet zeggen dat ze het voorspelbaar kunnen doen.
90% van linkbuilding is buiten uw controle omdat het afhangt van een andere site die bereid is om naar u te linken en die link niet te verwijderen.
Bij elk gerenommeerd marketingbureau moeten resultaten worden gegarandeerd met betrekking tot live links. Bij Linkbuilding Nederland vervangen we bijvoorbeeld alle links die worden verwijderd, op ons dubbeltje. Dat betekent dat wij de verzonken kosten voor onze rekening nemen, niet u.
Wanneer u in-house inhuurt, draagt u de kosten wanneer links worden verwijderd. U stort duizenden medewerkers en contentmarketing op de eerste plaats zonder garantie op een live link.
Als er maanden voorbij gaan en je 20 stukjes content hebt ingediend die je $ 500 per stuk kosten, inclusief projectbeheer en tijd, maar geen live links ziet, heb je problemen. Om specifiek te zijn, $ 10.000 aan problemen in een enkele maand, exclusief salarissen of uurlonen.
Wil je voorspelbaarheid en consistentie met minder stress? Gebruik een goed linkbuildingbureau.
4. Linkbuilding is een fulltime baan
Nee, een enkele SEO kan niet alle aspecten van SEO doen en enorme resultaten opleveren. SEO is veel te dynamisch.
On-page, technisch, off-page, Python, site-architectuur. De facetten van SEO zijn complex en diepgaand.
Linkbuilding kost tonnen tijd, zoals u inmiddels weet. Het is echt een fulltime baan waar zelfs een enkele persoon moeite mee zal hebben zonder dat een schrijver en een virtuele assistent e-mailscraping doen.
Als je slechts één enkele linkbuilder in huis hebt ingehuurd, dan is dit wat hun werk zou omvatten in een goede linkbuildingstrategie:
- Maak lijsten van 500+ sites per maand (minimaal)
- Vind het juiste contact op die site (niet zomaar een willekeurig contact of je krijgt nooit een reactie)
- Vind e-mails voor die 500 mensen
- Besteed 15-30 minuten aan het bedenken van goede onderwerpen voor elke site
- Plan en verzend e-mailcampagnes
- Schrijf alle stukken die worden geaccepteerd
- Bewerkingen op die stukken
- Blijf lijsten en e-mails bouwen
- Voer dagelijks rapporten uit om te zien welke links live zijn gegaan of zijn verwijderd
- Volg verwijderde links op en vind een manier om ze weer toegevoegd te krijgen
- Voer een analyse uit op de site om te bepalen naar welke pagina’s links moeten verwijzen
- Oké. Ik denk dat je het punt snapt!
Zie je het probleem? Dat is teveel werk voor één persoon. En dit is slechts één belangrijke linkbuilding-tactiek in een groot aantal methodologieën, van het repareren van een verbroken link tot gastbloggen en meer.
Linkbuilding is een fulltime baan. Je kunt niet verwachten dat je een goedkoop persoon inhuurt om dit te doen, laat staan erin te slagen. En als je iemand duur inhuurt, is het nog steeds maar één persoon.
Wanneer u een bureau inhuurt, krijgt u een heel team dat uw project uitvoert voor dezelfde prijs, zo niet goedkoper dan een goede SEO. En het resultaat is gegarandeerd.
Hoe linkbuilding uit te besteden?
Bij het uitbesteden van links wil je samenwerken met een gerenommeerd linkbuilding bedrijf/bureau dat white hat links bouwt en verdient.Helaas, met betrekking tot deze ruimte, biedt de overgrote meerderheid van providers geen backlinks van hoge kwaliteit.Een geweldige manier om providers te beoordelen, is door naar hun backlinkprofiel te kijken op een tool als Ahrefs:
Herken je de sites hier? Zijn ze een hoge domeinautoriteit en van hoge kwaliteit? Als dat zo is, is dat een geweldig teken dat ze in praktijk brengen wat ze prediken. Als u op zoek bent naar uitbesteding, zijn hier een paar geweldige linkbuildingbedrijven om uit te kiezen.
Werk samen met Linkbuilding Nederland
Codeloos
Conclusie
Het uitbesteden van linkbuilding kan u sneller resultaat opleveren; het is vaak veel goedkoper, zorgt voor consistentie in resultaten en maakt het niet langer nodig om een volledig team in te huren en te managen. Klaar om uw links uit te besteden en organisch verkeer te schalen?
Neem contact met ons op en laten we samen een gesprek boeken.