Linkbuilding teksten gezocht? Als je ooit eerder een blogpost hebt geschreven, weet je hoeveel tijd het kan kosten.
Van het selecteren van onderwerpen en het verzamelen van onderzoek tot het schrijven van een bericht en het drukken op ‘Publiceren’, het proces vergt vaak uren. Dat is de reden waarom, als uw bericht niet het verwachte verkeer oplevert, dit een grote teleurstelling kan zijn. Zelf als je een goed artikel hebt geschreven moet je nog een website vinden waar je de blog kan posten.
Wij nemen u alles uit handen. Ons team schrijft unieke relevante Linkbuilding teksten tot een blog en plaats het artikel op een kwalitatieve relevante website.
Linkbuilding teksten voor blog post
Blogs nemen veel tijd in beslag om te beheren en het kan moeilijk zijn om te proberen een gestage stroom van goede inhoudsideeën te publiceren die positieve resultaten opleveren voor uw bedrijf. Linkbuilding teksten en blogs zijn zeer belangrijk voor eenieder die wil scoren in Google!
Op deze pagina t zal ik uiteenzetten waarom blogs belangrijk zijn voor SEO, zodat je begrijpt wat SEO is in bloggen en hoe blogs je online marketinginspanningen kunnen stimuleren. Uiteindelijk weet je precies waarom bloggen belangrijk is voor SEO en waarom elke serieuze ondernemer of marketeer zich zou moeten focussen op het publiceren van meer content.
Tarieven voor het schrijven van linkbuilding teksten
- Wij schrijven een blog van 500 tot 750 woorden voor slechts € 25
- Een blog van 1000 tot 1500 woorden voor slechts € 35
- Daarnaast kunnen we de blog plaatsen indien gewenst op één van onze websites aan € 35.
We beschikken over meer dan 600 sterke websites in verschillende niches waar we de blogs kunnen plaatsen.
Voorbeelden van blogs
https://www.theweddingblog.be/page/waar-spenderen-rijke-mensen-hun-geld-aan-uit/
https://www.cdecointerieur.be/page/hoe-unieke-muurstickers-te-kiezen/
https://www.sfeervol-wonen.be/page/de-beste-manieren-om-de-temperatuur-op-je-terras-te-reguleren/
https://www.interieur-tips.be/page/een-buitenruimte-die-bij-je-past/
https://louer-de-bureau.be/les-atouts-et-les-points-faibles-de-la-location-de-voiture
https://www.sfeervol-wonen.be/page/wat-zegt-een-haard-over-jou/
https://www.woning-inrichten.be/page/een-speciale-haard-voor-een-romantische-sfeer/
https://www.bouwtradex.nl/page/wist-je-dit-over-metaal/
Blogs en linkbuilding teksten bestellen?
Bel ons voor meer info +32 495/21 45 83 of mail: info@seobureau.be
Hoe belangrijk zijn blogs voor SEO?
Blogs zijn belangrijk voor SEO voor websiteverkeer en het rangschikken van zoekwoorden. Hoe meer blogberichten u publiceert en optimaliseert voor SEO, hoe hoger uw webpagina’s worden weergegeven op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines. Een blog is belangrijk voor SEO omdat meer mensen je bedrijf zullen vinden via organisch zoeken.
Maar dat is slechts het topje van de ijsberg als het gaat om het verbinden van de punten tussen zoekmachineoptimalisatie en een blog.
Hieronder vindt u de belangrijkste voordelen die u krijgt door gebruik te maken van de kracht van SEO en een blog op uw website.
Blogs verhogen het organische SEO-volume
Het eerste concept dat u moet begrijpen om te zien hoe belangrijk blogs zijn voor SEO, is het idee om het organische zoekvolume van uw site te vergroten
Organisch zoeken is gratis verkeer dat u van Google ontvangt. Wanneer een persoon een vraag of zin in de zoekmachine typt, verschijnt er een lijst met websites waarop de gebruiker kan klikken.
En elke keer dat u een nieuwe blogpost schrijft, creëert u een nieuwe kans voor uw site om te worden gerangschikt in Google Zoeken.
Blogs maken nieuwe inhoud die wordt beloond
De tweede reden waarom blogs belangrijk zijn voor SEO is de versheid van de inhoud.
Zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo houden van websites die regelmatig worden bijgewerkt. En hoe meer inhoud u op uw blog plaatst, hoe meer deze zoekmachines uw site opnieuw bezoeken.
Nieuwe content laat zoekmachines ook zien dat een blog relevant en niet verouderd is. Een van de belangrijkste doelen van Google is bijvoorbeeld om gebruikers de beste en meest recente zoekresultaten voor de zoekopdracht van een gebruiker te bieden. En als een site alleen verouderde webpagina’s voor zijn gebruikers bevat, zal de site niet zo hoog scoren voor de beoogde zoektermen.
Volgens iPullRank wordt “versheid van inhoud beschouwd als een belangrijke rangschikkingsfactor voor specifieke soorten inhoud. Google gebruikt QDF [query verdient versheid] om versheid te scoren en te bepalen of inhoud al dan niet relevant is voor specifieke zoekopdrachten.”
Een goed voorbeeld hiervan is tijdens het bosbrandseizoen in Californië. Blogberichten die in het voorgaande jaar zijn geschreven en geoptimaliseerd voor SEO, worden vaak uit de topposities in Google voor het lopende jaar gefilterd, tenzij de inhoud is bijgewerkt (dwz versheid). Dat komt omdat Google zijn gebruikers het meest actuele en beste resultaat wil leveren. En een verouderd artikel van vorig jaar voldoet niet aan die vraag.
Daarom is een blog belangrijk voor SEO omdat het uw bedrijf de mogelijkheid geeft om continu nieuwe en verse berichten op uw site te publiceren. En zoals je al hebt geleerd, geldt dat hoe meer nieuwe inhoud je op een blog plaatst, hoe meer pagina’s je hebt voor zoekmachines om te indexeren, wat leidt tot meer mogelijkheden om bezoekers naar je site te krijgen.
Blogs bieden onbeperkte mogelijkheden voor SEO-zoekwoorden
De volgende reden waarom sterke Linkbuilding teksten en blogs belangrijk is voor SEO, is dat het je een eindeloze stroom trefwoorden geeft om te targeten om inkomsten voor je bedrijf te genereren.
Elke blogpost die u publiceert, kan een nieuwe reeks goede SEO-zoekwoorden bevatten die meer verkeer naar uw site kunnen trekken. En als u zich richt op long-tail zoekwoorden die vier of meer woorden lang zijn, kan het ook gemakkelijker zijn om uw producten en diensten te verkopen.
Econsultancy.com meldt zelfs dat “een klein percentage van het verkeer afkomstig is van zinnen van 1 tot 3 woorden en de overgrote meerderheid van het verkeer (ongeveer 70%) afkomstig is van de lange staart (zoekwoorden die vier of meer woorden lang zijn).” Bovendien neemt de conversiekans van die langere zoektermen toe omdat u meer gerichte gebruikers naar uw site trekt.
Door trefwoordonderzoek uit te voeren en een lijst te maken van de beste trefwoorden en woordgroepen die uw doelmarkt waarschijnlijk zal gebruiken, kunt u de positie van uw site echt verbeteren door die trefwoorden strategisch in uw blogberichten te plaatsen om de SEO-waarde te optimaliseren.
Ik ga dieper in op dit onderwerp in mijn post over waarom trefwoordonderzoek belangrijk is in SEO . Ik beantwoord ook de vraag: ” Op hoeveel zoekwoorden per pagina moet u zich concentreren ?”
Bovendien heb ik een gids met de beste SEO-geheimen als je enkele van de beste kneepjes van het vak voor zoekmachineoptimalisatie wilt leren.
Blogs zijn belangrijk voor interne SEO-links
Zoals uitgelegd in mijn post over het verschil tussen interne links en externe links , tonen links binnen een website relaties tussen inhoud. En deze interne links dragen SEO-waarde en -belang over tussen pagina’s.
Houd ook rekening met deze punten van Search Engine Land :
- Hoe meer links een pagina ontvangt, hoe meer waarde Google eraan geeft. Net zoals externe links een algemene waarde aangeven ten opzichte van andere pagina’s op het web, helpen interne links Google om het belang van een pagina ten opzichte van de andere pagina’s op uw website te bepalen.
- Linken is zo krachtig dat het (onbedoeld) een ongeëvenaarde boost kan geven aan pagina’s met een relatief lage waarde die een groot aantal interne links ontvangen, zoals de home-, about- en contactpagina’s.
- Links van nieuwe inhoud geven nieuwe waarde door en kunnen daarom nieuwe inhoud aan Google signaleren, waardoor nieuwe pagina’s worden gecrawld.
Blogs Verhoog de site-autoriteit met backlinks
Google heeft meer dan 200 rankingfactoren in zijn algoritme en veel SEO’s zijn het erover eens dat het aantal hoogwaardige backlinks dat naar uw site komt een van de zwaarst gewogen elementen is.
Google lanceerde in 1996 zijn baanbrekende PageRank-algoritme-update, die duidelijk maakte dat het aantal en de kwaliteit van links naar een pagina een sterke indicator zouden zijn voor de kwaliteit van een webpagina. Daarom geeft bloggen u de kans om de autoriteit van uw site te vergroten door meer backlinks naar uw domein te genereren.
Wanneer u wordt doorgelinkt door andere relevante websites, kunt u bovendien extra verkeer genereren dat u anders niet zelf zou genereren. Als mensen de inhoud op een andere website lezen en een link naar een van uw blogposts tegenkomen, kunnen ze op de hyperlink klikken en uw pagina bezoeken.
Houd er rekening mee dat het verkrijgen van goede backlinks tijd kost, en het is een van de redenen waarom het zo lang duurt voordat SEO het volledige effect ziet. Zoekmachines zoals Google moeten die backlinks crawlen, er vervolgens een waarde aan toewijzen en die score aan uw site toekennen.
Blogs verbeteren populariteitsrang
Je hebt zojuist geleerd waarom blogs belangrijk zijn voor SEO, omdat er een sterke correlatie is tussen het aantal websites dat naar een stuk inhoud verwijst en de relatieve positie die het in de zoekmachine heeft voor zijn doelzoekwoorden.
En vaak komt een goede SEO-strategie neer op een simpele populariteitswedstrijd.
Een veelgestelde vraag die mensen in dit verband hebben, is: “Wat is de invloed van sociale media op SEO?”
HootSuite voerde een experiment uit om erachter te komen en wat het bedrijf ontdekte, was dat er “een positieve relatie was tussen het aantal sociale engagementen en verandering in rang”.
Shane Barker voerde een soortgelijk experiment uit en hier is wat hij ontdekte: “Consistent het plaatsen van sociale media-inhoud van goede kwaliteit hielp me een goede aanwezigheid op sociale media op te bouwen en zorgde voor veel verkeer op sociale media naar mijn website. Het aantal sessies van LinkedIn groeide van slechts 686 in 2016 naar 16.000 in 2018. Ook het aantal sessies uit andere bronnen groeide multipel.”
Zoals vermeld in mijn bericht over het verschil tussen SEO en SMM , kunnen zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo de positie van uw bloginhoud verbeteren als ze merken dat uw inzendingen vaak worden gedeeld en vaak door gebruikers worden aangeklikt. Dus het bijhouden van een bijgewerkte blog geeft je een betere kans om van deze beloning te profiteren.
HootSuite concludeerde ook: “Er is misschien maar één nieuwe backlink nodig om de zoekpositie van een URL aanzienlijk te verbeteren (afhankelijk van hoe competitief het zoekwoord is en hoe gezaghebbend de site is die naar die van u linkt). Als je genoeg indruk maakt op de juiste persoon om je inhoud op hun website te delen, zie je een boost in de zoekrangschikking en de zichtbaarheid in de zoekresultaten.”
Blogs krijgen meer bezoekers met SEO-afbeeldingen
Beeldoptimalisatie is een SEO-blogpraktijk die vaak over het hoofd wordt gezien, maar toch een groot potentieel heeft om de zichtbaarheid van uw site in de zoekmachines te verbeteren.
Volgens Jumpshot gebeurt 22,6% van alle zoekopdrachten op internet op Google-afbeeldingen. En 63% van de gebruikers die op een afbeelding klikken bij het uitvoeren van een zoekopdracht, komt uiteindelijk op de website terecht.
Bovendien meldt Jeff Bullas dat “artikelen met afbeeldingen 94% meer weergaven krijgen dan artikelen zonder afbeeldingen.”
Deze gegevens laten zien dat het gebruik van meer afbeeldingen in uw bloginhoud uw SEO-inspanningen gemakkelijker kan maken en ervoor kan zorgen dat uw site bij meer zoekopdrachten wordt weergegeven die extra verkeer naar uw bedrijf kunnen leiden.
Blogs bouwen geloofwaardigheid op
De laatste reden waarom blogs met linkbuilding teksten belangrijk is voor SEO gaat eigenlijk verder dan de directe voordelen van zoekmachineoptimalisatie.
Wanneer u inhoud publiceert die de vragen van uw bezoekers beantwoordt en uw deskundige mening geeft over relevante onderwerpen binnen uw branche, bouwt uw bedrijf meer authenticiteit en geloofwaardigheid op bij potentiële klanten en de zoekmachines.
Wanneer u een blog gebruikt om een goede reputatie op te bouwen en een gezaghebbende stem te creëren, trekt u natuurlijk meer websiteverkeer en terugkerende bezoekers aan. En als resultaat laat je Google ook zien dat mensen zich aangetrokken voelen tot je website en dit verhoogt de autoriteit van je merk in het algoritme.
Volgens Moz is het merk van een bedrijf geen directe rankingfactor; een gunstig merk is echter iets dat een positieve invloed kan hebben op SEO in elke niche. Wanneer een zoeker een merknaam herkent op de pagina met zoekresultaten, neemt de klikfrequentie voor die URL vaak toe. En, “als veel mensen een zoekopdracht uitvoeren en ze klikken op uw website op positie vier of vijf, en ze klikken niet op positie één, twee of drie, dan kunt u er zeker van zijn dat u gaat verhuizen heel, heel snel op die ranglijst.”
Dit idee verwijst ook naar Domain Authority, waarover je meer kunt lezen in mijn bericht over het verschil tussen on-page en off-page SEO .
Waarom blogs dus belangrijk zijn voor SEO
Zoals je hebt ontdekt, zijn er veel redenen waarom blogs en sterke linkbuilding teksten belangrijk zijn voor SEO. Het is duidelijk dat de meest directe impact zal komen van een toename van het verkeer, maar blogs maken uw algehele inspanningen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie ook gemakkelijker.
Hoe meer mogelijkheden u heeft om inhoud van hoge kwaliteit te laten indexeren in Google, Bing en Yahoo, hoe groter de kans dat uw site wordt gevonden. En een blog is een van de gemakkelijkste manieren om dat op de lange termijn te doen.
Als SEO en bloggen nieuw voor je is, bekijk dan zeker mijn bericht over SEO-acroniemen . Het bevat de meest voorkomende afkortingen en betekenissen voor woorden die mensen gebruiken in de wereld van zoekmachineoptimalisatie.