Linkbuilding specialist gezocht? Dan ben je hier aan het juiste adres. Ons team bestaat uit SEO experts met 20 jaar ervaring in het optimaliseren van websites en 10 jaar ervaring in linkbuilding.
Link building, als job, vereist een specifieke vaardigheden set (zowel soft als hard skills) om er gekwalificeerd voor te zijn. De baan is een combinatie van technische en sociale vaardigheden die, wanneer toegepast, een bedrijf een aantal backlinks van hoge kwaliteit zal garanderen. Dat is de reden waarom bedrijven een aantal voorwaarden stellen voordat ze je accepteren voor de baan.
Wat is een link-building specialist?
Een Linkbuilding specialist is een persoon die verantwoordelijk is voor het verwerven van nieuwe links om de Google rankings van een klant te verbeteren. Hij of zij is verantwoordelijk voor het lokaliseren van hoge kwaliteit links en het opbouwen van relaties met hen door middel van artikel inzendingen.
Hier zijn de meest voorkomende vereisten die bedrijven stellen aan een Linkbuilding specialist:
Kennis over SEO – SEO is het brood-en-boter van linkbuilding, en het is de top eis voor een link builder. Je moet de verschillende soorten SEO kennen en weten hoe elk van hen werkt.
Je moet een bachelordiploma hebben – Je moet minstens een bachelordiploma hebben om een Linkbuilding specialist te worden. Een diploma in communicatie of IT heeft de voorkeur, maar is niet vereist.
Gevoel van urgentie – link building is een tijdgevoelige baan omdat klanten deadlines stellen voor hun eisen. Er is dus een gevoel van urgentie nodig om de taken binnen de gestelde termijn te voltooien.
Communicatieve vaardigheden – je zult verschillende soorten mensen tegenkomen bij het bouwen van links. Een goede communicator is noodzakelijk om links te verdienen.
Kennis van link building tools – om links te bouwen, moet je een aantal link building software gebruiken. Deze tools zullen het werk makkelijker maken.
Gretig in het vinden van nieuwe link building mogelijkheden – je moet weten hoe je geavanceerde zoekinstellingen op Google te gebruiken om nieuwe link building mogelijkheden voor uw klant te vinden.
Contacteer ons
Waarom linkbuilding uitbesteden? Het bespaart je veel, veel tijd. Contacteer ons voor meer info +32 495/21 45 83 of mail: info@seobureau.be
Als Linkbuilding specialist bieden wij linkbuilding aan betaalbare prijzen.
Wie is een linkbuilder en wat doet hij?
Linkbuilding is een van de gebieden van SEO-optimalisatie, die is gebaseerd op de constructie van de linkmassa van de website. Met de ontwikkeling van internetmarketing zijn linkbuilders zeer gewild geworden, dat wil zeggen specialisten in het maken van een linkprofiel en het kopen van links. Laten we hier dieper op ingaan en kijken wat ze doen, wat hun belangrijkste verantwoordelijkheden en vaardigheden zijn.
Externe links spelen een belangrijke rol in de ranking van websites. De link van website A naar website B is een prototype van een aanbeveling. Zoekmachines zijn geïnteresseerd in het tonen van gebruikers de meest populaire en hoogwaardige bronnen in de zoekresultaten. Daarom geven veel externe links aan dat het een gezaghebbende website is.
De natuurlijke uitstraling van externe links naar de website is een langdurig proces dat vaak de verwachtingen overtreft. Zelfs sommige extern geoptimaliseerde websites die al meerdere jaren draaien, zijn er maar een paar die kunnen pronken met een indrukwekkende linkmassa.
Nieuwe internetprojecten hebben geen externe links of er zijn er maar heel weinig, en het is belangrijk dat de website nu al hoog in de zoekresultaten staat.
Linkbuilding is een van de gebieden van SEO-websitepromotie, wat de externe optimalisatie impliceert. Linkbuilding is gebaseerd op het opbouwen van de linkmassa van de bron: zoeken naar donorsites, backlinks plaatsen en hun effectiviteit analyseren.
Wie is een linkbuilder?
De toename van het aantal websites op internet heeft geleid tot een toename van de vraag naar promotiediensten. Eigenaren van online websites die geïnteresseerd zijn in een hoge positie in de zoekresultaten, maken meestal gebruik van SEO-diensten .
Terwijl vroeger de taken van een SEO-specialist zowel interne als externe optimalisatie omvatten, is vandaag niet alleen het aantal webprojecten gegroeid, maar ook de hoeveelheid noodzakelijke kennis op elk van de gebieden van internetmarketing. Daardoor was er behoefte aan delegatie van verantwoordelijkheden.
Een Linkbuilding specialist is een zeer gespecialiseerde expert wiens kwalificatie het is om een linkprofiel van de website op te bouwen. Tijdens het promotieproces is het niet alleen belangrijk om een groot aantal backlinks te krijgen, maar ook om de kwaliteit ervan te beïnvloeden. Backlinks van dubieuze en spam-websites kunnen leiden tot sancties voor zoekmachines.
Parameters voor linkkwaliteit
Achter de effectieve linkpromotie schuilt het vertrouwen en het gewicht van bronnen die naar uw website linken, evenals de authenticiteit van de linkmassa. Een backlink van een gezaghebbende bron heeft meer gewicht voor promotie.
Bij het kiezen van een website voor het plaatsen van een backlink, is het belangrijk om rekening te houden met de leeftijd van de website, het verkeer en andere indicatoren van vertrouwen.
Om te voorkomen dat externe links argwaan veroorzaken bij zoekmachines, moeten ze er zo natuurlijk mogelijk uitzien. Bij het kopen van links moet de Linkbuilding specialist rekening houden met de volgende parameters:
1 Een onderwerp van de donorwebsite.
Bij het kiezen van een website voor het plaatsen van backlinks, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de donorwebsite en de gepromote website onderwerpen hebben die zo nauw mogelijk verwant zijn.
2 Inhoudelijke omgeving.
Een externe link die door de gebruiker is achtergelaten, maakt meestal deel uit van de tekst. Een klant deelt bijvoorbeeld een succesvolle aankoopervaring in uw online winkel met andere gebruikers en vermeldt het adres van de bijbehorende pagina.
Ook kunnen artikelen die u helpen bij het selecteren van specifieke producten links naar andere websites als voorbeeld bevatten.
Om de link er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien, moet u zorgen voor de inhoudsomgeving. De tekst kan zelfstandig worden geschreven of bij een copywriter worden besteld.
3 Een geleidelijke groei van links.
Het proces van linkpromotie moet consistent zijn. Een sterke toename van het aantal externe links kan verdacht lijken voor zoekmachines. Het plannen van de aankoop van links zal helpen om de linkmassa soepel te vergroten.
Verantwoordelijkheden voor linkbuilders
Het werk van een Linkbuilding specialist impliceert een duidelijk actieplan en constante monitoring van de werkresultaten. Zijn/haar standaard verantwoordelijkheden omvatten:
het opstellen van een strategie voor externe website-optimalisatie;
accountregistratie/-onderhoud op referentie-uitwisselingen, catalogi, thematische fora, diensten met onafhankelijke beoordelingen, enz.;
zoeken naar advertentiewebsites en partnerwebsites voor een linkuitwisseling;
werken met content: opstellen van technische specificaties voor copywriters, kwaliteitsbewaking van artikelen met backlinks;
backlink plaatsing monitoring, prestatie-analyse, rapportage.
Linkbuilding strategie
De eerste stap voor het starten van linkpromotie is het opstellen van een strategie voor externe optimalisatie. In de regel omvat het de volgende stappen:
soorten links definiëren (permanent, verhuur, crowd, sociale netwerklink, enz.);
selecteer website-bestemmingspagina’s;
stel een ankerlijst samen met trefwoorden;
een planning en plaatsingsfrequentie opstellen;
bereken het budget voor de aankoop.
Links kopen
In dit stadium moet u websites vinden om links te plaatsen. Dit kan zelfstandig. Sommige veelbezochte bronnen bieden bijvoorbeeld de mogelijkheid om artikelen te hosten met een link naar de acceptorsite. Andere bronnen zijn geïnteresseerd in de onderlinge uitwisseling van links.
Monitoring en analyse
Het opbouwen van een kwalitatieve linkmassa impliceert continue monitoring, waarbij verschillende indicatoren worden bestreken:
onderwerp en vertrouwensniveau van donorwebsites;
plaatsing van links controleren;
indexeren van nieuwe links;
het volgen van gebroken en verloren links.
Analyse van backlinks en het volgen van de dynamiek van de posities van de website geeft de Linkbuilding specialist inzicht in hoe effectief zijn werk is. De specialist genereert rapporten op basis van de verkregen resultaten.
Hoe word je een linkbuilder? Welke vaardigheden moet een linkbuilder hebben?
1 Algemene kennis van SEO, begrip van termen.
Om helemaal opnieuw een Linkbuilding specialist te worden, moet u beginnen met het verkennen van de basisprincipes van SEO-optimalisatie: de principes van rangschikking in organisch zoeken, interne en externe optimalisatie en het kiezen van zoekwoorden voor promotie.
2 Communicatie vaardigheden.
Tijdens het werk moet de Linkbuilding specialist voortdurend communiceren met de eigenaren van de donorwebsite en webmasters, evenals met andere specialisten van het promotieteam: internetmarketeer, SEO-specialist en copywriter.
3 Aandacht voor details.
De effectiviteit van linkpromotie hangt van veel factoren af. De specialist dient websites zorgvuldig te selecteren voor externe links en te streven naar een natuurlijke linkmassa.
4 Strategisch en analytisch vermogen.
De Linkbuilding specialist moet in staat zijn om een effectief plan op te stellen, een strategie te implementeren en de effectiviteit ervan te volgen: de zichtbaarheid van de website in de zoekopdracht, rangschikkingsgroei op geselecteerde zoekwoorden. De dagelijkse werkzaamheden van de linkbuilder hangen nauw samen met rapportages en dataverzameling.
Waar krijg ik kennis over linkbuilding?
Het gebied van internetmarketing evolueert voortdurend en er zijn veel mogelijkheden om dit vak onder de knie te krijgen. Overweeg de belangrijkste manieren om een linkbuilder te worden:
Zelfstudie (lezen van gespecialiseerde blogs en boeken, bekijken van instructievideo’s).
SEO-scholen (online en offline).
Training in het werkproces (SEO-optimizer assistent/linkbuilder/Linkbuilding specialist).
Een beginnende linkbuilder moet aandacht besteden aan de relevante vacatures gemarkeerd als “Junior” of die een gebrek aan ervaring toelaten die bereid is om te leren in het werkproces.
Conclusie
Linkbuilder is een veelgevraagd Linkbuilding specialist op het gebied van internetpromotie, wiens taak het is om een linkprofiel van de website op te bouwen.
De belangrijkste taken van de Linkbuilding specialist zijn het opstellen van een strategie voor externe promotie, het zoeken naar donorsites, het overeenkomen van plaatsingsvoorwaarden en het bewaken van de kwaliteit van het werk.
Door een Linkbuilding specialist in te huren, kunt u backlinks van hoge kwaliteit krijgen en de positie van de bron in de zoekresultaten beïnvloeden.